fredag 16 oktober 2009

Samhället = utseende livsviktigt

Hej du!!



Ja , nu gäller det att passa på!!

För nu är jag igång med att skriva massa krönikor så ni får massa läsning!!





Så varsegod och läs , här kommer min krönika!! Och är ni riktigt snälla kan ni få en novell någon dag också!!

Att vara annorlunda , är ofta något negativt enligt många.

I dagens samhälle verkar det vara så att alla ska vara klädda i "mode" , helst vara "fjortis" dvs klä sig på ett visst sätt , sminka sig mycket och så vidare. Man ska helst även strunta i skolan och skolka mycket!! Eller ja , det är väl oftast sådana som är de "coola" eller normala och många yngres förebilder!!

Och jag säger bara: VÄRLDEN BÖRJAR BLI SÅ YTLIG!!! Om den inte redan är det , usch nu förvirrar jag mig själv! Och irriterar mig själv , och såklart har jag inte särskilt mycket emot s.k "fjortisar" , då de kan vara oerhört , empatiska , söta, snälla och ja rätt utsagt underbara! Det är inte det som stör mig så oerhört , utan det är var det här samhället är påväg... Jag kan se det här även på mig själv och undrar i vissa lägen vad jag håller på med när jag kritiserar mig själv , tycker jag är ful... Reagerar på hur andra ser ut och irriterar mig på det... What a , vad gör vi med oss själva!! Vi kanske inte ska dömma så mycket efter utseendet !!

Så snälla ni!! Kämpa för oss , vi förtjänar bättre än att bli dömda för vårat utseende!!

Hoppas ni kommer ihåg att du är perfekt som du är och att du är värdefull!!

//Jen






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar