fredag 16 oktober 2009

Och så ska ni få lite sport krönikor nu!!!

Det finns så mycket orättvisa i sport! Men hallå!! Varför kan killar tjäna så mycket mer pengar som idrotts stjärnor , eller ens på alla jobb?? Tjejer som idrottar kan vara så duktiga , så sluta dissa dem nu ,allihopa!!!

Vi kanske inte är byggda som män eller killar , men vi tjejer är ändå underbara och duktiga! Vi kämpar och idrottar! Ni förstår väl att ni diskriminerar oss , när ni säger elaka saker om tjej och idrott! Vi är duktiga som inte ger upp pågrund av er , duktiga för att vi kämpar!

Och varför F** ska fotbollen och ishocky var de bra betalda idrotterna , de finns så mycket proffs i andra sporter som måste jobba vid sidan av medan vissa ídrotter får allt serverat om de är proffs... Det är så himla orättvist , så dåligt sätt tycker jag... Det kommer aldrig bli rättvist och det hela är en besvikelse för mig,Jag är tjej som har haft en dröm om att bli stor spelare i en sport , men drömmar förändras... Jag älskar min sport och skulle faktist vilja ha samma chans som alla andra!!

Så alla ni som dissar tjej sporter , snälla tänk på vad ni missar!!

// Jen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar